Obchodní komunikace, hospodářsko-technická terminologie, korespondence

Seminář si klade za cíl seznámit studenty se specifiky firemní, technické komunikace v německém jazyce, popř. podat alespoň v základních obrysech nástin látky, se kterou se budoucí studenti technických oborů mohou seznámit během dalšího studia.

Předpokladem je minimálně velmi dobrá znalost německého jazyka, ochota aktivně se podílet na fungování semináře a pravidelná docházka.

Předpokládaná témata:  

  • Bewerbung, Rechtsformen der Unternehmen, Firmenpräsentation,
  • Anfrage und Angebot, Vertragsverfahren, Geschäftstagung, Small talks,
  • Firmenstruktur, Terminplanung, Zuständigkeit und Verantwortung,
  • Personalistik, Produkt und dessen Beschreibung, Dokumentation,
  • Computersprache, Management und Teamwork, Buchhaltung und Finanzierung,
  • Werbung, Telefonieren, Transportmöglichkeiten, Geld, Arbeitsplatz,
  • - verhältnisse und -bedingungen etc. 

Studijní literatura:
Wirtschaftsdeutsch
Handelskorespondenz
Alltagssprache Deutsch

Požadavky:

  • Aktivní znalost probírané látky pro ústní a písemné zkoušení.
  • Překlad odborného textu jako formy seminární práce dle zadání. 


Mgr. Radim Skočný