Za Karkulkou do knihovny
Ve středu 20. listopadu 2024 se třída prima A vydala na exkurzi do Knihovny města Plzně. Na začátku se žáci dozvěděli, jak si půjčovat knihy, kde se nacházejí pobočky této knihovny a také jak s knihami zacházet. Zajímavou částí exkurze bylo povídání o netradičních knihách, třeba o knize, která se může máčet ve vodě, knize ve tvaru balíčku špaget (s recepty na jejich přípravu uvnitř) nebo v podobě ukousnuté čokolády.
Propojujeme poznámky v sešitě s realitou
V hodinách ZSV jsme začali probírat politologii, chod státu a rozdělení státní moci, tak proč se nepodívat, jak se věci mají doopravdy?
Biologický seminář v zoo Plzeň
V pondělí 25. 10. 2024 se studenti biologických seminářů ze 3. B a SPA společně vydali do plzeňské zoologické a botanické zahrady. Provázel nás tiskový mluvčí Mgr. Martin Vobruba, který velmi poutavě vyprávěl nejen o historii zahrady, ale především nás seznámil s ekologií a etologií velkého množství ptáků a savců, které plzeňská zoologická chová. Studentům se program velmi líbil a určitě využijeme možnost jarní návštěvy do expozic, které jsme si nestihli prohlédnout.
Mgr. Ilona Kloudová, Mgr. Jitka Drahokoupilová
Každoroční pravopisný přebor školy zná své vítěze
Klub mladého diváka – okno do světa divadla
Klub mladého diváka na Masarykově gymnáziu si klade za cíl přiblížit mladým lidem svět divadla, rozvíjet jejich zájem o kulturu a poskytnout jim nezapomenutelné zážitky.
V rámci předplatného DJKT v Plzni žáci již navštívili balet Čajkovský. Taneční party nesené hudbou slavného romantika nám přiblížily složitý život hudebního génia, s nímž jsme prožívali okamžiky slávy, bolesti i pocity nedosažitelnosti láskyplného života.
Těšíme se na další představení.
PaedDr. Zdeňka Lisková
Stroj času na MG
Málo se ví, že stroj času neexistoval jen ve fantazii spisovatele H. G. Wellse, ale že pokud se chce, může existovat zcela reálně. Např. na Masarykově gymnáziu jsme jej okultními praktikami vybudili k činnosti a on nás ve čtvrtek 14. listopadu 2024 přenesl zpět do časů ČSSR. Cílem projektového dne bylo ukázat studentům na 17 pracovištích co možná nejautentičtěji dobu před 35 lety, tedy doplnit běžnou výuku něčím netradičním.